Home Redactie Recensies tyDi - Shooting Stars is out
tyDi - Shooting Stars is out

tydiEen beroemd historicus zei ooit dat volwassenheid van de geest het vermogen is om onzekerheid te verdragen. In de muziek weet je nooit welke producties uiteindelijk een hit worden, of welke sterren gaan stralen. Het enige dat duidelijk is, is dat op het moment dat je iets creëert, een vonk van creativiteit het overneemt. Die vonk vind je terug op het tweede album van tyDi,'Shooting Stars'.

In de afgelopen jaren heeft Australisch producer Tyson Illingworth een fantastische groei doorgemaakt. Vanaf z'n 16de schuilt hij onder de naam tyDi en begon een muzikale reis waarvan hij nooit had gedacht dat hij hem ooit zou meemaken. De 23-jarige IDMA award winnende artiest is twee keer tot nummer één DJ van Australië benoemd, kwam dit jaar op #52 van de wereldberoemde DJ Mag Top 100 DJ's binnen, studeerde af aan het Conservatorium van Muziek en draait inmiddels ieder weekend over de hele wereld voor tienduizenden muziekliefhebbers. Zijn tracks zijn wereldwijd geliefd om het briljante productie- en songwriting werk. tyDi is een perfectionist en dat hoor je terug in tracks als 'Good Dream', 'You Walk Away', 'Vanilla', 'Calling', 'Half Light' en indrukwekkende remixes voor namen als Tiësto en BT.

Stijlen komen vloeiend samen
Na de release van tyDi's debuutalbum 'Look Closer' in 2009, die in Australië de nationale charts topte, waren de verwachtingen voor een tweede album hooggespannen. Een nieuwe uitdaging voor tyDi om zijn geluid naar een nog hoger niveau te brengen. Twee jaar hard werken komen nu samen in 18 tracks, diverser dan ooit. Op het 'Shooting Stars' album komen stijlen en genres vloeiend samen tot een spannend en uitdagend geheel. tyDi:"Ik denk dat dit album mijn fans erg zal verrassen. Het is anders dan alles dat ik hiervoor heb gemaakt. Ik heb altijd al een artiestenalbum willen maken dat voor iedereen iets te bieden heeft. Het is muzikaal gezien erg divers en laat perfect zien wat ik het mooiste vind aan muziek - krachtige songwriting en uitzonderlijke studio productie."

Alle tracks schijnen hun eigen licht op de muziek, diep en melodieus. Op 'Shooting Stars' vind je samenwerkingen met vocalisten als Sarah Howells, Audrey Gallagher, Meighan Nealon, Tania Zygar, Jennifer Rene en producers Tenishia, DJ Tap en Protoculture, maar het kloppende hart van het album bevindt zich in de studio van tyDi. Dus begin maar met sterren kijken.  tyDi:"'Shooting Stars' betekent alles voor me. In de afgelopen twee jaar is het mijn droom project geweest en ik kan niet genoeg zeggen hoe blij ik ben om het album eindelijk tot leven te zien komen."

1. Take a Chance
2. Greater Heights (feat. Jennifer Rene & Tenishia)
3. Talking To Myself (feat. DJ Rap)