Home Redactie Recensies Never mind the Bollocks…..here’s Paul Oakenfold
Never mind the Bollocks…..here’s Paul Oakenfold

Paul_OakPaul Oakenfold is altijd al een DJ geweest die weigerde om zichzelf aan slechts één genre te binden. In zijn muzikale carrière heeft de Engelse legende altijd een variatie aan muziekstijlen in zijn sets gedraaid, zonder aan energie of melodie te verliezen. Deze diversiteit en Paul's aanpassingsvermogen hebben tot een even divers aantal live shows geleid - van het opwarmen voor U2 en Madonna in wereldwijde arena tours tot underground Psy raves die tot de zonsopgang doorgaan - Paul Oakenfold's bekwaamheid om ieder soort publiek uit hun dak te laten gaan is zonder twijfel uniek.

Paul:"Ik heb altijd al een grote diversiteit aan platen gedraaid. Ik hou van melodieuze muziek met een energieke punch. Ik kan niets bedenken dat zo claustrofobisch is als vast te zitten aan één geluid."
Tijdens de jaren '90 stond Paul met zijn Perfecto Fluoro label en de getekende artiesten aan het front van de Goa sound. Vandaag staat een nieuwe line-up van producers klaar voor het opnieuw gelanceerde Perfecto Fluoro. Een nieuw geluid weerklinkt van het label - een nieuwe fusie van stijlen maar met dezelfde vibe en attitude als uit de beginjaren van het label.

Geen restricties
'Never Mind The Bollocks' is een showcase van Paul Oakenfold's 'Full On Fluoro' sound die hij de afgelopen 8 maanden tijdens zijn gigs heeft laten horen. Net als zijn live sets heeft Paul met 'Never Mind The Bollocks' zichzelf geen enkele restrictie of regel opgelegd als het gaat om de track selectie en overgang van genres. Naast de nieuw aangewoekerde liefde van Paul voor de Goa sound, biedt het mixalbum ook een uiteenzetting van de nieuwe geluiden op Paul's labels, met maar liefst 13 tracks van Perfecto en Perfecto Fluoro.

Nieuwe remixen
Paul:"Jonas Hornblad heeft voor dit album een fantastische nieuwe versie van 'Grace - Not Over Yet' gemaakt, en er staat een sterke vocale track van Senadee op, 'Life Support Machine', die binnenkort op Perfecto uit gaat komen. Beiden zijn terug te vinden op CD 1, evenals een mix van veel Perfecto Fluoro materiaal, de nieuwe Perfecto signings van onder andere Beatman & Ludmilla en Federation en enkele nieuwe remixen van grote tracks uit onze catalogus. Mijn 3 favoriete Man With No Name singles van vroeger, 'Sugar Rush', 'Teleport' en 'Floor Essence', heb ik laten remixen door enkele veelbelovende producers - HAARP, Nick Sentience en Apogee. Ik ben ook erg tevreden met de exclusieve killer tracks op het album, waaronder die van Tom Colontonio en Jamie Harrison."

'Never Mind The Bollocks' presenteert niet alleen het nieuwe talent van het Perfecto Fluoro label, maar biedt ook enkele Paul Oakenfold producties. Inclusief zijn laatste single 'Tokyo', die nu al een maandlang aan de top van de Beatport Breaks Charts staat. Andere hoogtepunten zijn onder andere Paul's samenwerking met Marco V - 'Groove Machine', zijn track met Infected Mushroom - 'I'm Alive', en zijn nieuwe single 'Full Moon Party', die eind van de zomer uit zal worden gebracht.

Cd1
1 Rocky & NOK - Green Sector (Neelix Remix)
2 Zyce - Basic