Home Redactie Recensies Markus Schulz presents Dakota - Thoughts Become Things II
Markus Schulz presents Dakota - Thoughts Become Things II

DakotaTwee jaar geleden luidde het eerste Dakota album een nieuw hoofdstuk in de carrière van Markus Schulz in. Deze zomer keert Markus Schulz terug naar het front van de dansvloer met zijn geliefde alter ego. Dakota is terug.

Al voordat het nieuwe millennium zijn intrede had gedaan, gebruikte Markus het Dakota alias om zijn donkere muzikale kant te verkennen. Een toegewijde club sound was het resultaat. Markus:"Voor mij zijn de tracks van Dakota en Markus Schulz twee totaal verschillende dingen. Het is een hele andere set van tempo's, geluiden en FX regels. Ik vind het nu belangrijker dan ooit dat ik deze 'andere ik' in de studio heb, die dit soort muziek produceert."

Anders draaien
Het eerste 'Thoughts Become Things' album zorgde er bovendien voor dat Schulz ook tijdens zijn DJ sets anders ging draaien. Het zorgde voor een ware openbaring. Twee jaar later is het nu tijd voor een opvolger. Na zijn derde artiestenalbum 'Do You Dream?' van vorig jaar, kruipt hij terug in de huid van Dakota en presenteert een volledig dansvloer georiënteerd, 14-tracks album, 'Thoughts Become Things II’.

Een album dat wederom alle kanten van prog/trance/techno/house belicht.  'Thoughts II’ gaat verder waar het eerste album is gestopt, in de diepe groeven van de progressive van 'Gypsy Room'. Vanaf daar nemen de stampende techo beats van 'Red Star' en het duistere maar sfeervolle 'Where It Went Wrong' het over en wordt de brug tussen de twee albums gebouwd. Iedere track staat klaar om de underground, met strobe belichte dance spots naar een absoluut hoogtepunt te dragen.  Van singles 'Sinners' en 'Sleepwalkers' tot 'Cape Town' en 'Saints', alle tracks hebben hun eigen karakter en thema.

Creatief samenspel
Net als het eerste album, bevat 'Thoughts Become Things II' bijna geen enkele track boven de 130 bpm, maar is juist een creatief samenspel van verschillende dance genres en daardoor draaibaar voor DJ's uit verschillende genres. Met vele raakvlakken en een grootse diversiteit, presenteert Markus Schulz vol trots zijn nieuwe Dakota album, 'Thoughts Become Things II'.

1. Gypsy Room
2. Red Star
3. Sleepwalkers