Home Redactie Recensies Pedro Del Mar presenteert nieuwe “Playa Del Lounge, Vol. 2”
Pedro Del Mar presenteert nieuwe “Playa Del Lounge, Vol. 2”

Black_Hole_CD_821Met de eerste “Playa Del Lounge” nog vers in het geheugen keert Pedro Del Mar terug met deel twee van zijn nu al prestigieuze chillout serie. Tijdens de creatie en na de releaseparty van het concept in 2010 had niemand vermoed dat volume 1 zo’n doorslaand en wereldwijd succes zou worden. Pedro Del Mar heeft om die reden niet stilgezeten en presenteert na hard werken zijn nieuwe “Playa Del Lounge, Vol.2” voor de zomer van 2011.

De compilatie bevat 16 gloednieuwe tracks die niet alleen volledig exclusief zijn aan “Playa Del Lounge, Vol. 2”, maar ook speciaal voor deel 2 geproduceerd zijn. Om het project te kunnen realiseren heeft Del Mar de grootste talenten uit de industrie gescout, met als gevolg dat hij op Vol. 2 een platform biedt aan veelbelovende producers en vocalisten van over de hele wereld. Bovendien presenteert Pedro vier nieuwe eigen tracks en is hij het zelf die op de overige 12 tracks de productie begeleidde.

Relaxte tracks
“Het hoofddoel voor deel twee was om een soundtrack voor de zomer van 2011 te creëren; een CD die men onder het autorijden kan luisteren, bij het zonnebaden of tijdens een gezellige barbecue,” zegt Pedro. “Omdat ik al een tijd bezig ben met m’n Mellomania World Tour 2011, probeer ik zoveel mogelijk indrukken en emoties van alle mooie plaatsen die ik heb bezocht vast te leggen. Op het album staan relaxte tracks met piano, gitaar, ambient percussie en soms is het bijna ‘unplugged’ te noemen. Was de editie van vorig jaar nog een mix van vocaal en instrumentaal; de nieuwe Vol. 2 is 100% vocaal. Het was eerlijk gezegd niet het plan, maar het gebeurde gewoon omdat er tijdens de productie zoveel geweldige, gezongen nummers binnenkwamen. We hadden best twee discs kunnen vullen en ik ben erg gelukkige met het eindresultaat. Ik hoop van harte dat iedereen er met plezier naar luistert en van geniet.”

Een van ’s werelds populairste zangeressen Tiff Lacey schittert op het album, we komen vele nieuwe talenten tegen en grote namen uit de EDM scene laten een andere kant van zichzelf zien.
“Playa Del Lounge, Vol. 2” neemt je mee op een zalige trip door relaxte ambient en chillout muziek en is perfect voor elke gelegenheid. Zeker voor de zomer!

01.    Pedro Del Mar - When The Sun Goes Down (Chillout Mix)