Home Redactie Recensies Josh Gabriel - Winter Kills
Josh Gabriel - Winter Kills

joshgabrielIn een tijd waarin originaliteit een zeldzaam fenomeen is, verschijnt er aan de horizon van de Electronic Dance Music een nieuw licht: het debuutalbum Winter Kills, een project van producer Josh Gabriel en zangeres Meredith Call. Een schatkist van down- en up-tempo juweeltjes, die de grens tussen diepe progressive, fantasierijke pop en retro groove doet vervagen.

Het brein achter het Winter Kills project is niemand minder dan Josh Gabriel, één van de pioniers van de dance scene. Gabriel leeft, ademt en adoreert muziek en deelt dit al 25 jaar lang met de rest van de wereld. Al een kwart eeuw is hij bezig met het bestuderen en ontdekken van de verschillende kanten van de muziek en zijn technologie, door diep in de kern van het produceren te duiken. Zijn goede scholing kwam goed van pas toen hij internationaal bekend werd als de helft van het Gabriel & Dresden duo. Met dit project won Josh 7 awards voor productie, songwriten en dj'en, evenals talloze hoge posities in de charts. Magische producties, onvergetelijke samenwerkingen en ijzersterke remixen zijn allemaal onderdeel van Gabriel's dagelijks leven. In 2008 werd het echter tijd om een solocarrière te starten.

Meredith Call
Het was niet alleen het jaar waarin Josh zijn Different Pieces label oprichtte, maar ook waarin hij een bijzondere stem ontdekte: die van Amerikaanse zangeres Meredith Call. Een nieuw project kwam tot leven, waarin zowel Meredith als Josh hun creativiteit en diversiteit in kwijt konden. De eerste van vele pareltjes was het sfeervolle 'Deep Down', gevolgd door het up-beat 'My Friend' en retronica 'Hot As Hades'. Twee jaar na de eerste single, is het nu tijd om de wereld te veroveren met het officiele Winter Kills album.
Winter Kills neem je mee op een muzikale trip naar 13 unieke audio reflecties van creativiteit, innovatie en passie voor muziek. Een vooruitstrevend stukje diversiteit, die de caleidoscopische blik van het veelbelovende Winter Kills project perfect weergeeft.

1. Tomorrow
2. Hot As Hades
3. Falling Back