Home Redactie Recensies Ørjan Nilsen - In my Opinion
Ørjan Nilsen - In my Opinion

opinionNaar de oneindigheid en terug. De eindeloze opties en mogelijkheden van Electronic Dance Music hebben Ørjan Nilsen altijd al gefascineerd. Gedreven door diversiteit heeft hij maandenlang in de studio doorgebracht, op zoek naar de perfecte mix van house, trance en progressive. Het resultaat, het summum van jarenlange creativiteit, is Ørjan's veelbelovende debuut album, 'In My Opinion'.
Al vanaf jonge leeftijd geïntrigeerd door muziek, leert Ørjan nog voor zijn 9de levensjaar keyboard en drums spelen. Op zijn zestiende ontdekte hij de trance muziek en werd meteen verliefd op de ritmische patronen en melodieën, wat uiteindelijk leidde tot de aanschaf van zijn eerste synthesizer. De muziekliefhebber uit het koude noorden van Noorwegen ontdekte al snel de magie van dat grijze doosje, de pc. Na enkele onofficiële remixen en solo tracks, was het in 2005 de release van track 'Red Woods' die uiteindelijk Ørjan's doorbraak werd. Sindsdien is geen dansvloer meer veilig voor het karakteristieke geluid van de Noorman. Zomer hit 'La Guitarra', maandenlang door de DJ elite gedraaid, het ruwe 'Moving Mojave' en gevoelige 'Lovers Lane', nog steeds favorieten van de club scene, het aanstekelijke 'So Long Radio', 'Mjuzik' en niet te vergeten het knallende 'Go Fast!'. Allemaal originele en verschillende tracks, maar toch met die typische Nilsen sound.

In My Opinion
Na maanden hard werken in de studio, presenteert Ørjan Nilsen nu vol trots 'In My Opinion'. Dagenlang experimenteren, mixen en ontwikkelen komen nu tezamen op één album. Een album dat helemaal voor Ørjan en zijn muzikale talent staat. Ørjan:"Ik kan het niet anders omschrijven dan dat het echt helemaal mijn ding is. Het geluid dat je hoort ben ik en is de vertaling van hoe ik denk en hoe ik me voel. Zo te zien had ik veel dingen die eruit moesten en dat laat ik via mijn muziek horen."
15 juweeltjes van tracks vertellen het kleurrijke verhaal van muzikaal talent en raken je met een palette van melodieën, beats, synths en een flinke dosis gevoel om het geheel aan elkaar te lijmen. Of je nu zin hebt om te feesten of thuis het album helemaal in je op te nemen, 'In My Opinion' past in alle decors en settings.  Vrij van hokjes-denken en one-style-fits-all , maar grensverleggend en keer op keer de juiste plek rakend, dat is 'In My Opinion'. Ørjan:"Ik heb totaal geen recept gevolgd. Ik heb zoveel mogelijk stijlen gemixt, nieuwe dingen gecreëerd en ik hoop dat het zowel het verleden en de toekomst, als vandaag de dag reflecteert."

1 The Thunder (feat. Kate Louise Smith)
2 Dominatrix
3 Mjuzik