Home Redactie Recensies Gerard Ekdom klaar voor de zomer met deel twee van de BBQ Box compilatie
Gerard Ekdom klaar voor de zomer met deel twee van de BBQ Box compilatie
BBQDe maand april van dit jaar gaat de boeken in als de warmste sinds tachtig jaar. Eerder dan voorgaande jaren werden de tuinstoelen afgestoft, de terrassen schoongespoten en kwamen voorzichtig de eerste barbecues uit de schuur, garage, of van zolder; een mooie voorbode voor een lange warme zomer. Bij zomerse temperaturen hoort een heerlijke zomerse soundtrack, en wie beter dan 3FM DJ Gerard Ekdom wederom te vragen voor de samenstelling van een gloednieuwe BBQ Box compilatie?

Het eerste deel van Gerard Ekdom’s BBQ Box was zeer succesvol. In de officiële Compilatie Charts schoot Gerard Ekdom’s BBQ Box binnen luttele weken de top 10 in en op iTunes kwam deze verzameling van zestig zonovergoten platen zelfs op de eerste plek in de Album Charts. Rond de jaarwisseling beleefde de BBQ Box een re-entry in de Compilatie Charts, en dat terwijl Nederland bedolven was onder een pak sneeuw. Het bewijs dat Gerard Ekdom’s onmiskenbare platenkeuze van alle jaargetijden is, maar uiteraard het beste gedijt onder het genot van een warm avondzonnetje, smeulende kooltjes en de geur van versgebakken vlees.

Smakelijke zomertracks
Een vervolg op deze compilatie kon natuurlijk niet uitblijven. Gemotiveerd door het heerlijke voorjaarsweer toog Gerard Ekdom naar zijn immense muziekverzameling waar hij wederom zestig smakelijke zomertracks selecteerde. Op Gerard Ekdom’s BBQ Box Vol. 2 is een diversiteit te vinden aan tracks; huidige en recente hits als o.a. Plage van Chrystal Fighters, Stuck van Caro Emerald en Stare Into The Sun van Graffiti6 worden afgewisseld met tijdloze evergreens afkomstig van o.a. Chris Rea, Jamiroquai, Gipsy Kings, Marvin Gaye en The Beach Boys.

De nodige zomerse dansplaten ontbreken ook niet op dit tweede deel van de BBQ Box, om onder het genot van een dansje de saté´s nog maar eens swingend om te draaien. Het CD boekje bevat, evenals op het eerste deel, een persoonlijk geschreven noot van Gerard Ekdom bij elke track op de compilatie, die volgens Gerard’s Twitter “geschreven werden in de tuin onder het genot van een glas wijn”. Een betere setting is ondenkbaar.