Home Redactie Recensies John O’Callaghan - Unfold
John O’Callaghan - Unfold

John_OCallaghan_-_Unfold1De Ierse producer/DJ John O’Callaghan is niet te stoppen. Hij volgt de sterke stroom waarop de muziekscene zichzelf steeds verder ontwikkeld en weet zich te staande te houden met een onophoudelijke drive om een nieuw geluid aan de massa te introduceren. Sinds hij 9 jaar geleden begon met produceren heeft hij meer dan 50  tracks uitgebracht, 2 artiestenalbums afgeleverd en werd hij een populaire remixer voor de producties van talloze collega-producers. Zijn internationale succes, met gigs op enkele van de grootste evenementen,  ging ook aan zijn thuisland niet voorbij. Al drie jaar op rij heeft John de ‘Best DJ’ award bij de Irish Dance Music Award ontvangen. In 2008 maakte John bovendien zijn debuut in de toonaangevende DJ Mag top 100, waar hij inmiddels al 3 jaar een plek in de Top 40 van ’s werelds beste DJ’s inneemt.

Club anthems als ‘The Chamber’, ‘Exactly’ & ‘Space & Time’ werden opgevolgd door wereldwijde successen als ‘Big Sky’, ‘Find Yourself’ en ‘Never Fade Away’, evenals de lancering van zijn eigen Subculture record label, dat in februari 2010 werd gelanceerd. ‘Big Sky’ werd in 2008 door de luisteraars van Armin van Buuren’s A State of Trance zelfs tot beste plaat van dat jaar verkozen. Maar John is niet iemand om daar lang in te blijven hangen. Met twee succesvolle artiestenalbums achter de rug, kijkt John O’Callaghan nu uit naar de volgende mijlpaal in zijn muziekcarrière: ‘Unfold’.

Beste album
15 april markeert de release van John’s, naar eigen zeggen, beste album tot nu toe. ‘Unfold’ bestaat uit 14 tracks, die de grenzen van alle stijlen dance muziek opzoeken. Van chill-out naar tech-trance, van opzwepende vocalen naar ingenieuze melodieën: ‘Unfold’ reikt verder. Het album bevat spannende samenwerkingen ,met onder andere Betsie Larkin, Audrey Gallagher, Giuseppe Ottaviani, Neptune Project, Timmy & Tommy en Thomas Bronzwaer, evenals ingenieuze instrumentale solo producties.
John O'Callaghan:"Voor mij draait ‘Unfold’ om een hoop dingen. Vooral het ontvouwen van mijn muziekcarrière en productie werk, die constant in ontwikkeling en groei is – dit is iets dat me nauw aan het hart ligt. Op persoonlijk vlak heeft mijn leven buiten de muziek zich ontlokt door de geboorte van mijn prachtige zoon Jack, die veel nieuwe kanten van het leven voor me heeft belicht. Ik geloof dat produceren, net als het level, draait om leren, ontdekken en een open geest houden.“

1 Save This Moment (with Betsie Larkin)
2 Talk To Me (with Timmy and Tommy)
3 Perfection (feat. Cathy Burton)