Home Redactie Recensies Armin van Buuren - A State Of Trance 2011
Armin van Buuren - A State Of Trance 2011

arminNeem een jaar uit het leven van Armin van Buuren en je komt er al snel achter dat hij zichzelf soms in vieren moet delen. Naast zijn persoonlijke leven spendeert de nummer één DJ zijn tijd met rondreizen voor optredens, produceren en radio maken, en dat alles voor de muziek.

2010 was een jaar met alleen maar hoogtepunten, met de release van zijn 'Mirage' album als het summum van al het harde werk. Tegelijk met de release trapte hij een nieuwe Armin Only wereldtour af, evenals de voorbereidingen voor de 500ste episode en 10de verjaardag van zijn geliefde A State of Trance radioshow.

Constante factoren
Eén van de weinige constante factoren in zijn veelbewogen leven als wereldberoemd DJ en producer, is de 2 uur durende en wekelijkse radioshow, die wekelijks door zo'n 15 miljoen fans wordt beluisterd. Hoeveel awards, titels of prestigieuze gigs Armin ook heeft gekregen, zijn passie voor radio is er alleen maar door gegroeid. Armin, die als eerste DJ ooit 4 jaar op een rij tot nummer één in de DJ Mag Top 100 is verkozen, houdt zijn luisteraars wekelijks met veel plezier op de hoogte van het nieuwste in de trance en progressive. Altijd vooruitlopend met exclusieve en verse, onuitgebrachte tracks, is ook de jaarlijkse A State of Trance compilatie. Het jaarlijks hoogtepunt voor miljoenen dance liefhebbers, dat al sinds 2004 wordt uitgebracht en inmiddels al vele nominaties en awards heeft binnengesleept. De A State of Trance serie vertaald een nieuw jaar in trance muziek naar 2 schijfjes met speciale mixen.

Perfecte balans
Maandenlange voorbereiding gingen voorbij voordat Armin van Buuren eindelijk de perfecte balans en track selectie voor zijn A State of Trance 2011 had gevonden. Sommige tracks komen direct uit de studio, zoals die van The Blizzard & Omnia, Mark Otten, Max Graham, Rex Mundi en Ørjan Nilsen, of staan garant voor de sound die momenteel in de wereldwijde clubs scene weerklinkt, met tracks van Mark Eteson, Aly & Fila, Robert Nickson & Thomas Datt, Arty & Mat Zo en Beat Service. 2 schijfjes met essentiële tracks van 2011, met wederom de 'On The Beach' en 'In The Club' thema's die reflecteren wat je vandaag en morgen zeker moet horen!