Home Redactie Recensies First State kijkt terug op het jaar in muziek met “Crossroads Yearmix 2010”
First State kijkt terug op het jaar in muziek met “Crossroads Yearmix 2010”

mailHet concept van een jaarmix heeft een rijke historie in de muziekindustrie. Vele grote namen, en voor Nederland denken we dan uiteraard onmiddellijk aan Ben Liebrand, hebben in de afgelopen decennia hun jaaroverzichten in muziek verwerkt. En nu voor het jaar 2010 gaat First State de uitdaging aan en levert hij een unieke dubbele mixcompilatie, getiteld “Crossroads Yearmix 2010” af, waarin hij de beste tracks uit zijn succesvolle Crossroads podcasts presenteert.

De eerste aflevering van de Crossroads podcast verscheen in November 2009 en heeft sindsdien de almaar groeiende aandacht van fans over de hele wereld getrokken. Trouwe luisteraars die de wekelijkse shows volgen krijgen een exclusief kijkje in First State’s platentas en horen als eerste wat hij zelf het beste vindt of gaat draaien in zijn live DJ sets. Met die wetenschap in het achterhoofd nam First State alias Sander van Dien geen enkel risico toen hij aan de voorbereidingen van de “Crossroads Yearmix 2010” begon en reserveerde een totaal van 27 tracks, verspreid over twee mixen.

De tracklist geeft aan dat First State zich richt op zowel de beste tracks en remixes van 2010 als moeilijk te verkrijgen versies, exclusief voor deze digitale compilatie. Met materiaal van Shane Halcon, BT featuring JES, Zoo Brazil, Sander van Doorn, Marco V, Cosmic Gate, Rank 1, Lange, Richard Durand, Marc Simz, George Acosta en natuurlijk First State zelf en nog vele anderen, kan iedereen er zeker van zijn bijna drie uur te kunnen genieten van het beste van 2010. First State’s “Crossroads Yearmix 2010” is een perfect jaaroverzicht voor trance liefhebbers in het algemeen en First State fans in het bijzonder!

Mix 1.
01. EDX - Thrive (EDX’s Fe5tival Mix)
02. First State - Cape Point (Blake Jarrell Remix)