Home Redactie Recensies FFWD: The Official Album - DJ Dazzle
FFWD: The Official Album - DJ Dazzle
ImageOp zaterdag  11 augustus 2007 trok alweer de elfde editie van de FFWD Dance Parade door de straten van het mooie centrum van Rotterdam. Op deze schitterende dag, het was zonnig en 22 graden, was Rotterdam de catwalk voor de allerbeste DJ's met hun pompende beats.

Met veertig deelnemende trucks en maar liefst elf officiële after-parties was Roterdam voor één dag Dancecity of the World. Mocht je de FFWD Fit for Free Dance Parade hebben gemist dan is er geen man over boord. De officiële FFWD-cd is uit, gecompileerd en gemixt door niemand anders dan DJ Dazzle.

De cd bevat de crème de la crème van de huidige techhouse, electrotrance en techtrance. Soms komt er wat techno voorbij en hier en daar een schitterende vocal. Al met al geeft DJ Dazzle met deze cd een prima impressie van de verschillende stijlen die tijdens de FFWD te horen en te beleven zijn. Want echt goede muziek beleef je niet alleen met je oren maar met al je zintuigen.
Peter Gelderblom trapt af met "The Catwalk",  een lekker stoer nummer en tevens anthem van de FFWD 2007.  De track is prima dansbaar en stoomt je klaar voor de groovy techhouse van Leon Bolier's "Canis Major". DJ Dazzle heeft er duidelijk zin in want hierna mixed hij naadloos de bekende traditional "Black is the Colour" in. Een stevig techtrance nummer met de schitterende kippenvel vocal van Cara Dillon. Deze mood zet zich vervolgens voort in de track "See the difference inside" van Moonbeam. Via "Interference"van  DJ Observer & Daniel Heatcliff en "Always Something Better" van Trentemøller, twee nummers om de boel lekker op gang te houden komen we bij "War of Hearts". Deze techhouse topper doet je bloed sneller stromen. De heftige bassline en de lekkere guitarstrings zorgen ervoor dat ik linea recta richting een feest wil rijden een biertje bestellen en een toeter het levenslicht wil laten  zien. Helaas is het nu donderdagmiddag waardoor het  puike plan niet door kan gaan. Damn! Vervolgens trakteert Dazzle ons op "It's Cold Outside" van R&Y Meet Jan Johnston. Dit betekent op een mooie wijze gas terugnemen, want wat een schitterende vocal weer. Met de tracks "You Are The Leading Man" en "A Life Less Ordinary" zorgt Dazzle voor een opbouw naar de pompende basses van "Mystique" van D-Factor en zijn eigen "Shadow Dancing".  Twee nummers waarop de zaal, tent of in dit geval truck zonder meer volkomen losgaat. We kunnen nog even op de dansvloer blijven want ook "Summernight Confessions" en "Continuous", Dazzle's tweede track op de cd, zullen het daar goed doen. Afsluitend schotelt Dazzle ons nog twee beste platen voor,  "Platinum" van Pascal Feliz & Nenes en "Teasing Mr. Charlie" van Steve Angelo. Probeer hier maar op stil te blijven staan. De officiële FFWD cd is een puik plaatje dat in de collectie van iedere techdance liefhebber thuishoort. Oftewel the official cd of  FFWD, For Fans Who Dare to Dance!

01. Peter Gelderblom & Brian Dalton feat. MC Gee - The Catwalk
02. Leon Bolier presents Precursor - Canis Major
03. Cara Dillon vs. 2Devine - Black Is The Colour