Home Redactie Recensies BT - Emotional Technology
BT - Emotional Technology

Emotional Technology werd een poosje eerder reeds uitgebracht maar binnenkort kan je dus de special collector's edition in huis halen. Een dubbele cd, op cd 1 staan twaalf originele tracks,  cd 2 bevat 9 stuks in de mix.

Brian heeft al wat aardigs op zijn cv staan met als uithangbord coole soundtracks die hij maakte voor de films: The Fast & The Furious, Monster (Charlize Theron won met de film een Oscar), Go, Under Suspicion (met Morgan Freeman & Gene Hackman), The Underclassman, Stealth en muziek voor de videogame Tiger Woods Legends. Hij werkte de afgelopen samen met namen als Sting en David Bowie en werd gevraagd om remixen te doen voor Madonna, Seal en Sarah McLachlan (bekend van Delerium).  Helemaal niet mis dus!

Wat te zeggen, iemand met een dergelijk cv kan eigenlijk doen wat ie wil. Nu is het niet zo dat deze cd allemaal onzin brengt, dat zeker niet! Het is een gevarieerde cd, helemaal cd1. Het is echt van alles wat! Kwaliteit is prima, voor dance wordt je binnen de stroming behoorlijk heen en weer gegooid. De verschillen in zang en gitaar van nummer staan echt lijnrecht tegenover de heftige raprock van nummer 8. Een auto cd is waar ik m voor zou gebruiken, of ik zou de volgorde veranderen.  Lekkerste nummer:  communicate.

Maar dan...! 2, 4, 6, 7, 8, 9! Stuk voor stuk superlekkere nummers! Het is bijna alsof BT de ruimte heeft genomen om zijn diversiteit en kunsten te tonen op een manier die hij wil, om vervolgens even haarfijn duidelijk te maken dat de puntjes van kritiek die ik gaf op de eerste cd gewoon eigen keuze was, niets meer niets minder! Lekkere beats, meeslepend en lekker energiek, zonder in de remixen het origineel onherkenbaar te maken. Nu is het wel zo, dat op de tweede cd bijna alleen maar remixen staan die andere groten hebben gemaakt. BT heeft met nummer 2 een nummer te pakken waarmee ik in ieder geval mijn oren ging spitsen, zoveel verschillende sounds door elkaar heen, gevoelig, met zang die me doet denken aan de bizarre stem van de zangeres van de Cranberries en soms op een vleugje Shakira. Ik vind het ronduit bizar dat een nummer zoveel kan hebben aan geluiden en toch lekker soepel blijft klinken. Dus: de hand van de meester is op beide cd's aanwezig. cd 1 iets meer experimenterend, cd 2 is gewoon lekker goed gas erop en gaan!!

Alles bij elkaar vind ik een  cd waarbij ik denk lekker futuristische elektro en trancy beats te gaan horen wel en niet aan de verwachtingen voldoen. Cd 1 is het net niet voor mij, cd 2 maakt het dan weer helemaal goed! Denk dat het het beste is, om toch zelf even te oordelen, de meningen kunnen best wel eens behoorlijk uit elkaar lopen! Have fun timings listening!!

Disc 1

1.   The Meeting Of A Hundred Yang (0:44)

2.   Knowledge Of Self (6:39)