Home Redactie Recensies Real El Canario – El Barrio
Real El Canario – El Barrio
ImageDe mixcompilatie van “El Barrio”, Real El Canario`s maandelijkse party in Thalia Lounge Rotterdam ligt al een tijdje als dubbelaar in de schappen. De CD, die door EMI wordt uitgebracht, is een verzameling van de Eclectic sounds die Real draait. Op de compilatie CD staat onder meer de track waarin Real zangeres Jasmine Tusjadia uitnodigt om de Whitney Houston classic “Love will save the day” te zingen. En dit is slechts één van de verrassingen die Real voor de luisteraar in petto heeft.

De rode mixcd van Real El Canario is erg gevarieerd, zonder een negatieve invloed te hebben op de Latin-sfeer van de cd. Het is lekker Latin met vleugjes hiphop en house. Ook zitten er nummers tussen die me doen denken aan Gloria Estefan & the Miami Sound Machine. Waar ik eerst nog wat sceptisch de cd in de lade schoof, ben ik na een paar keer luisteren toch snel gaan wennen aan de wisselende tracks. Jammer is wel dat sommige nummers vooral voor livesets of clubgebruik geschikt zijn. Ook de vraag, waarom er computerspelletjestheme’s als achtergrond voor een nummer gebruikt worden, kan ik niet beantwoorden. Daardoor zijn dit soort stukjes op de cd’s na één of twee keer luisteren wel grappig, maar daarna ga ik ze standaard zappen. Echt hinderlijk is het niet. Goede tracks hebben de overhand. Vooral van de red disc nummers 4, 14 en 16 werd ik erg gelukkig. Ik kreeg het gevoel alsof het buiten lekker weer is en ik met een caipirinha in mijn hand naar heupwiegende zeemeerminntjes aan het kijken was. Schijfje zwart bestaat meer uit tracks en is dus minder in mix vorm aangeboden. Daarom lijkt het meer op een ‘normale’ cd, waar ook weinig mis mee is!! Kortom: een best aan te raden cd’tje!

Disc 1
1. Into - Chock
2. Real El Canario ft. Pablo Fierro - El Barrio