Home Redactie Recensies Mr Sam - Interpretations
Mr Sam - Interpretations
ImageDe opvolger van Mr. Sam’s eerste album “Lyteo” is inmiddels een krap maandje uit; ik ga je hieronder voorstellen aan “Interpretations”. Een zeer gevarieerde dubbelaar met twintig tracks waaronder verschillende remixen van het eerder uitgebrachte werk op Lyteo maar ook de niet eerder uitgebrachte track "Smeya".

CD1
De eerste cd begint met een akoestische versie van "Insight", dat Kirsty Hawkshaw speciaal voor Mr Sam opnam. "Insight" wordt verder onder handen genomen door Mr Sam zelf, het Duitse duo ATB en The Orange Project. De dromerige zang in het nummer gaf mij een uitermate chill gevoel. Ideaal in combinatie met een goede toeter vlak voor het slapen gaan. Jonas Steur laat zien dat hij tot de top van trance producers behoort door "Split" onderhanden te nemen. Deze remix samen met Split's remix van T4L zijn eerder uitgekomen als 12inch release en hebben bewezen dj vriendelijk te zijn. Alle top trance dj's hebben deze remixen met open armen ontvangen en gebruiken het nummer in hun sets. De trance party people hebben het nummer zeker al eens voorbij horen komen. Extra vermelding verdient in mijn ogen de remix van de hitsingle Lyteo. Het origineel was al ijzerstrek maar Rank 1 is er in geslaagd een geweldige tech-trance versie van te maken zonder dat ie het origineel verkracht.

CD2

Mr Sam wilde jonge producers de kans geven door ze carte blanche te geven met de parts van de track "Lodestar" en organiseerde hiervoor een remix contest. Deze werd in oktober van afgelopen jaar afgesloten. Het bleek een moeilijke opgave maar toch deden meer dan honderd producers mee aan deze contest. Het resultaat varieerde van uplifting trance tot de downtempo versie van uiteindelijke winnaar Jay B. Vanwege het enorme aantal inzendingen is er uiteindelijk besloten twéé remixen te uit te brengen. De tweede eer is aan "Arcane Science", deze track vind je op de eerste schijf terug. Luister en geniet van beide producties. Samen met Dimitri Andreas is Mr Sam ook bekend onder de naam Mojado en een remix onder deze naam van "Flying Around" ontbreekt dan ook niet. De typerend ritmische techno sound van Mojado komt in deze track sterk naar voren. Solo is dezelfde Dimitri Andreas ook bekend onder de techno liefhebbers en ‘solo' heeft hij Me & You onder handen genomen. Beide echt eye-catchers van dit album. Mr Sam’s interpretations is een cd waarbij je aanvankelijk met een goeie toeter en een kop thee op de bank gaat loungen en beetje internetten met je laptoppie erbij . Dan langzaam komt de cd meer en meer op gang en krijg je steeds meer zin in partytime! Goede opbouw, lekkere tracks. Er is af en toe wat veel ruimte gegeven aan de dromerige zang, waardoor je even uit het ritme van de cd valt, maar dit is zeker niet hinderlijk. Kortom een lekkere cd met een verrassend rustige take-off!

CD 1
1. Insight (Acoustic For Sam) ft. Kirsty Hawkshaw
2. Split (Jonas Steur Remix) ft. Kirsty Hawkshaw