Home Redactie Recensies Mischa Daniels - Where You Wanna Go
Mischa Daniels - Where You Wanna Go

Mischa_danielsMischa Daniels heeft altijd al geweten welke richting hij zou volgen. Altijd was en is het muziek, vanaf het moment dat hij het ontdekte tot vandaag de dag. Het is nu tijd voor de volgende afslag en daarmee een belangrijke stap in zijn carrière. Mischa heeft zijn 15 jaar aan DJ- en 10 jaar aan produceerervaring gebundeld en presenteert nu zijn debuutalbum: ‘Where You Wanna Go’.

Na het leren spelen van trompet op de leeftijd van 7 jaar, ontdekte een 12-jarige Mischa het genre waar zo velen voor zijn gevallen, dance, nog voordat hij de clubs in mocht. Niet dat dat hem tegenhield; integendeel. Hij won zijn eerste DJ contest op nationale radio toen hij 16 was en bracht in 2002 zijn eerste productie, ‘Pumping Groover’, uit. In de tussentijd heeft hij groots succes gehad met zijn ‘Take Me Higher’, ‘Are You Dreaming’, ‘Disconnected’, Natasha Hamilton samenwerking ‘Round & Round’, De Nuit remake ‘All That Mattered’ en ‘Mega’, uitgebracht op zijn eigen Fame Recordings label, in 2005 gelanceerd bij Armada Music. ‘Round & Round’ eindigde zelfs in de Top van de Amerikaanse Billboard Dance Chart en was 4 weken op een rij nummer 1 in Brazilië. ‘Take Me Higher’ rockte de Top 3 van meest gedraaide tracks op Ibiza, werd door alle grote jocks gedraaid, kwam 4 keer langs op Pete Tong’s BBC Radio 1 en eindigde op de legendarische ‘Subliminal Records’ compilatie van Erick Morillo. Mischa’s sound verliest nooit zijn groovy, big-room house touch, met een emotioneel en dansvloer-proof tintje op iedere track. Diezelfde aanstekelijke house sound vind je terug op ‘Where You Wanna Go’, een album dat niet snel je stereo zal verlaten.

Mischa is nog steeds op weg, hoger en hoger in de wereld van de house muziek. In 2010 bereikt zijn carrière een hoogtepunt door zijn eerste en langverwachte artiestenalbum ‘Where You Wanna Go’ uit te brengen. Geïnspireerd door jarenlange ervaring voor duizenden uitgelaten fans en achter de productie decks, wacht dit album je op met een grote diversiteit aan speelse synths, diepe grooves en een tikje brutaliteit. 15 tracks, inclusief samenwerkingen met Tara McDonals, J-Son, Ifan, Mitch Crown, Colton Ford en anderen, die stuk voor stuk met het volume omhoog moeten worden afgespeeld. Met dit album laat Mischa Daniels zien waar naartoe te gaan: meteen naar de dansvloer, waar dat ook mag zijn voor je.

Tracklist;
01 Me & You (feat. I-fan)
02 Answer My Call (feat. I-fan)