Home Redactie Recensies Richard Durand - In Search Of Sunrise 8
Richard Durand - In Search Of Sunrise 8

In_search_of_sunrise_8

Eindelijk is bekend wie het stokje van de heilige graal der trance compilaties “In Search Of Sunrise (ISOS)” van Tiësto over neemt. Reeds in 2006 getipt door Tiësto zelf als “break-through artist”, neemt Richard Durand de 8e editie van ISOS voor zijn rekening. Vanaf het eerste uur waarin hij zijn eigen interpretaties van de Tiësto klassiekers Lethal Industry en Flight 643 voorschotelde, is Richard Durand uitgegroeid tot één van de meest consistente kwaliteitsproducers in de trance scene.

Wat kan men verwachten van deze dubbelaar? Het fundament waarop de serie gebouwd is blijft resoluut intact.  Je kunt dus rekenen op een  onaflatende missie van het ontdekken en selecteren van de nieuwste, heetste, meest baanbrekende trance tracks afkomstig uit de verste uithoeken van de wereld. De muzikale hoogstandjes die de trancefans komende zomer op Ibiza en op festivals wereldwijd zullen ervaren, zien het daglicht op ISOS 8. Het album ademt volledig het Richard Durand gevoel. Zijn vrije visie op electronische dance met sferische melodische composities en opzwepende techno, vind je zeer gevarieerd terug beide discs van ISOS 8.

Wortels in Zuid Afrika

Zoals bij iedere editie in de ISOS serie heeft ook dit 8e deel haar wortels in een specifiek land of gebied. Richard Durand heeft in de laatste 12 maanden als DJ veel landen aangedaan. Maar over de vraag waar Richard zijn eerste “sunrise” zou zoeken, hoefde hij niet lang na te denken. Durand: “Ik maakte voor het eerst kennis met Zuid Afrika tijdens een vakantie, wat al opmerkelijk genoemd mag worden voor een internationale DJ. Weer terug in Nederland sprak ik met mijn agent, vertelde hem hoe indrukwekkend het land was en dat ik heel graag dit land vanuit het clubcircuit zou willen ervaren. Er werden optredens geregeld, er werden optredens gedaan en ik werd voor de 2e keer totaal overrompeld. De lokale scene daar is erg puur en open-minded en ontwikkelt zich in een rap tempo; de keuze voor dit land als thema ging praktisch vanzelf!”

Disc 1.

01. First State – My Sanctuary

02. George Acosta featuring Fisher – Beautiful