Home Redactie Recensies Funkerman - House For All
Funkerman - House For All

FunkermanEindelijk is het zover, het debuutalbum van Funkerman “House For All” is uit. Deze zilveren schijf beloofd een ware house revolutie. Dit album was voor Funkerman een logische stap. Van een dj, producer en labeleigenaar die één van de grotere wereldwijde spelers is geworden kon je ook niet anders verwachten. Funkerman haalde allerlei allerlei muziekstijlen zoals pop, rock, funk en house uit de hoge hoed en gooide alles in de blender. Hij had hierbij slechts één ding voor ogen; originaliteit! Funkerman’s reeds uitgekomen singles waren al superorigineel. Maar op “House for” worden grenzen en genres overstegen, niet in de laatste plaats dankzij de vele samenwerkingen op dit creatieve, veelzijdige en memorabele album.

Een indrukwekkende mix van artiesten was bereid om samen met Funkerman House For All te creëren. Elk met hun eigen, unieke, creatieve inbreng en stijl welke perfect aansluiten op Funkerman’s ideeën over het album.
Zo neemt Mitch Crown, een jazz opgeleide pianist, MC en producer op de single Slide de vocals voor zijn rekening en doet dat meesterlijk. Ook het muzikale broer & zus koppel Shermanology demonstreerde hun veelzijdigheid op “Blaze it up”, “Automatic”en “No More You and Me”. Samen met de beats van Funkerman zijn deze tracks een gouden combinatie.

Ook rapper Jay Colin doet een flinke duit in het zakje. Van het coole “A Place They Call The Heart”, via het opzwepende en aanstekelijke “Jumparoundsound” met MC Gee tot de hoogste versnelling in “Speed It Up”. Jay Colin laat horen van alle markten thuis te zijn. Net als I-Fan overigens die met zijn formidabele stem op onder andere “Alone”, “Remember” en “Reload” te horen is.
De meest opzienbarende samenwerking is misschien wel die met 3FM Serious Talent band LEFT. Deze band is op de track van het album te horen. Dit nummer “Speed Up Once More” neemt de luisteraar in een geheel nieuwe richting mee waarin gitaren, schorre vocalen en dance op een sublieme manier naadloos samensmelten. Met als resultaat een zeer verrassende track en een opvallende afsluiter van het album.

Conclusie
“House For All” is een dance album, dat is zeker. Maar is het ook meer dan dat? Dit album kan voor Funkerman de overstap van de dance naar de popwereld betekenen. De titel verklapt al dat “House For All” één van die zeldzame albums is, die bruggen slaan tussen muzikale werelden. Funkerman’s visionaire aanpak zorgt voor een geniale muzikale trip waarin mensen vanuit alle richtingen gepakt zullen worden tot House als geloofsovertuiging voor iedereen. Eigenlijk moet je hem gewoon hebben.

1. Alone – Funkerman ft. I-Fan
2. Blaze It Up – Funkerman & Shermanology ft. Jay Colin
3. Slide – Funkerman ft. Mitch Crown