Home Redactie Recensies David Alex - Moods
David Alex - Moods

David Alex is een jonge aankomende talentvolle producer. Zijn werk kun je het best scharen onder de noemer club en techhouse. David Alex maakt dansbare platen die redelijk goed in het gehoor liggen. Hij bouwt zijn nummers rustig op, om op het juiste moment te pieken. "Moods" bevat acht eigen tracks van de jonge Hagenees die de ambitie heeft om dit jaar voor te komen op een flink aantal affiches van grote feesten.

De cd begint met "Moods", de titelsong van het eerste album van David Alex. Het is een sterk nummer met een aanstekelijke bas. Het duurt even voor het nummer echt op gang komt, maar het wachten wordt uiteindelijk wel beloond. Als "Moods" echt van start is gegaan, werkt het behoorlijk op je heupen en een gang naar de mogelijk aanwezige dansvloer is zo gemaakt. De volgende track heeft de titel "Drippin'" meegekregen en is een techhouseplaat in hart en nieren met hier en daar wat minimal invloeden. Liefhebbers van dit genre vinden dit zeker een goede plaat. Ik vind hem wat langdradig. Liever hoor ik dan "Tequila", de derde productie van Alex op deze schijf. Het nummer heeft een mooie opbouw met op de achtergrond een stiekeme percussie. Helemaal goed wat mij betreft. Deze plaat kan zomaar voorbij komen op een zomers strandfeestje. Roseetje in de hand en genieten maar!
No matter where your from" is the next in line. Dit nummer laat een andere kant van Alex zien. De bewerkte vocal doet het prima en de bassline mag er ook zijn. Toch gaat het nummer niet los en dreigt zelfs langdradig te worden. "No matter where your from" heeft wel degelijk potentie en daarom ben ik nieuwsgierig hoe een club-remix zal klinken.
Ook op "Addicted 2 Love" komen we de bewerkte vocal weer tegen. Dit nummer heeft wat meer ritme waardoor het geheel wat dansbaarder wordt. De track zou het goed doen in een set van Erik-E. Op één van de maandelijks Addicted feesten in de Panama bijvoorbeeld. Lekker toepasselijk. Het hoogtepunt van dit album is voor mij ongetwijfeld "Show me". Het is een indrukwekkende clubplaat met een mooie vocal en een erg aanstekelijke beat. De intro is lekker kort gehouden waardoor het nummer er bij wijze van spreken direct in knalt. Dit zijn de krenten uit de pap en daar krijg ik geen genoeg van. David Alex showt met dit nummer zeker!
"Moods" is op stoom want Alex trakteert ons nu op "Lose Control". De titel zegt het genoeg en ook dit nummer is net als ‘Show me" een echte kraker waarvan ik hoop hem vaak in verschillende DJ-sets te horen. Ion dat geval lijkt een hardtrance set mij uitermate geschikt en dan niet in de opbouw maar lekker tegen de high aan. Als laatste staat "Get down" geprogrammeerd. Het clubnummer wordt robotmatig ingeluid en gaat lekker dansbaar van start. Het is een origineel en lekker nummer en als slot van deze cd zeker de moeite waard.

Al met al ben ik tevreden over "Moods" en zou het album waarderen met 65 punten van de 100. Sommige nummers zijn iets te langdradig maar dat maken de laatste drie helemaal goed. Dat zijn echt goede nummers in de range 75-80 punten.

Cindy van Teunenbroek
17 december 2008