Home Redactie Recensies Housequake Vol. 2
Housequake Vol. 2

housequakelogoNa veel verzoeken en nu ze er tijd voor hadden, hebben Dj's/producers Roog en Erick E het tweede deel van Housequake uitgebracht. De afgelopen 2 jaar heeft Housequake zonder uitzondering bij ieder optreden de grondvesten van clubs, festivals en stranden doen trillen. Het publiek ging keer op keer los en daardoor stond het voor de twee House-rotten vast, een tweede cd mix-compilatie moest er komen. Die missie is nu volbracht en heeft geleid tot een heerlijke dansbare maar ook gevoelige schijf.

Housequake Vol. 2 kenmerkt zich door enkele vette mash-ups en edits. Hierdoor wordt ieder nummer van een flinke portie Housequake flavour voorzien. Denk dan aan acapella's die de twee dj's over de tracks heen zetten, waardoor de nummers een hele speciale betekenis krijgen. Knallen dus! Op de schijf komen topplaten van Sébastien Léger, Tom Novy en David Penn voorbij. Deze tracks zijn afgelopen zomer veelvuldig in Housequake sets te horen geweest. Liefhebbers van deze club- en festivalsets kunnen daarom hun hart ophalen met deze mix-compilatie. Roog en Erick E streven met deze schijf naar een meer volwassen, internationale house sound. Piekmomenten worden afgewisseld met mooie, emotievolle tracks die fijn zijn om naar te luisteren. De intro "Revolution" van David Penn beloofd inderdaad veel goeds. Het is een lekker dansbaar nummer bedekt met een warme muziekdeken en een mooie mannelijke vocal. Hierop volgen enkele kwaliteit housetracks als "Everywhere" van David Penn & El Sur vs John Dahlbäck, "Runaway" van Tom Novy ft. Abigail Bailey en "Self Religion" van Sebastien Leger - Bambou vs Hardsoul ft.. Deze laatste is echt vet arty in elkaar gedraaid! Iets verderop de cd komen we "Show me a reason" van Denis the Menace & Big World tegen. Dit nummer knalt als het ware de speakers uit. De aanstekelijke beat doet het zeker goed op de dansvloer. In combinatie met de mooie vocal zorgt het nog voor kippenvel ook. Na deze aanstekelijk track krijgen we "It's true" van Axwell & Sebastian Ingrosso vs Salem Al Fakir. Deze zomer kwam deze track veelvuldig voorbij op verschillende parties en festivals. Housequake weet er echter een waar kunststukje van te maken dat zo het Stedelijk Musuem in kan. Zelf luisteren is de beste ervaring. Richting het einde van de compilatie trakteert Housequake ons op "Diskoteka" van Erick E & Phreaker vs Starkillers. Nu gaat de cd echt los want zelfs de remixversie van Roger Sanchez wordt hier overtroffen. De beat goes BOOM, dat is zeker! De cd eindigt met de nummers "Your Love" van Jordilicious & Looby vs Roog & Greg pres. Hardsoul ft Si Paul en de bonustrack "Pressure" van Stephan Luke. Twee prima platen om deze heerlijke cd vol met soul, mooie vocals en lekkere acapella's mee af te sluiten. Housequake vol 2 is daarmee een prima opvolger van het eerste deel en een toekomstige klassieker.

1. David Penn - Revolution
2. David Penn & El Sur vs John Dahlbäck - Everywhere
3. Tom Novy ft. Abigail Bailey - Runaway