Home Redactie Recensies Gregor Salto - Bateria, The Natural Rhythm
Gregor Salto - Bateria, The Natural Rhythm
ImageLatin house dj en producer Gregor Salto heeft een ritmisch ei gelegd. Zijn eerste compilatie heet Bateria, The Natural Rhythm. Bateria is Portugees voor drums. De cd is een vernieuwende frisse storm van ritme. Je kunt rekenen op een samensmelting van culturele expressies wat resulteert in een ‘melting pot’ van soul & salsa, jazz & samba en afro & electro. Natural Rhythm is born!

De basis van deze swingende zilveren schijf wordt gevormd door de zo herkenbare latin en house sound van Gregor Salto. Het album bevat een aantal eigen tracks, daarnaast vinden we platen van onder andere Bob Sinclar, Roger Sanchez en Sidney Samson.
De cd opent met een korte trommelintro die direct wordt gevolgd door “Perto De Mim”, een lekker swingend jazzy nummer van Gregor Salto met de mooie vocal van Tyrah Morena. De Salto remix van “Amora, Amor” van Bob Sinclar volgt hierna. De plaat is chill ritmisch met een mooie gitaarstring. De opening van deze compilatie klinkt goed maar het echte percussiefeest, wat ik verwacht, moet nog losbarsten. Al skippend door de volgende tracks kom ik lekkere platen tegen. “Mumba” van Danny Marquez & Tucillo is een echte knaller waarop je zeker niet stil kan blijven zitten. Dan de Martin Solveig remix van “Sweat”, dit is echt de beste versie die ik tot nu toe van het bekende nummer heb gehoord. Met dit nummer vertaald Gregor Salto “Bateria, the Natural Rhytm” naar muziek. Zo begrijp ik in één klap wat hij bedoelt. Met “Aeroplane” van Sidney Samson, “Rush van Bass & Penn, krijgt hij dat ook voor elkaar. Op het einde van de cd breekt het percussiefeest pas echt los. Nummers als   “Bateria Beat Tool”, “Samba De Liberdade” en “Puta Alert” spreken wat dat betreft boekdelen. Bateria, The Natural Rhythm voldoet wat mij betreft absoluut aan de verwachtingen.
1. Gregor Salto Presents Bateria Intro
2. Gregor Salto & Royalrooster feat Tamarah Maria - Perto De Mim
3. Bob Sinclar - Amora, Amor (Gregor Salto Remix)