Home Redactie Recensies Hardcore 4 Life - Nosferatu & The Meccano Twins
Hardcore 4 Life - Nosferatu & The Meccano Twins
Echte hardcore-fans hebben een gemeenschappelijke leus om hun liefde voor hun favoriete muziek te onderstrepen; "Hardcore 4 Life!". Dit is ook de titel van de cd-compilatie waarop je alleen de beste, de nieuwste, de rauwste en de meest energieke hardcore-tracks terug vindt. Deze compilatie wordt gemixt door de elite van nationale en internationale hardcore artiesten; deze editie zijn Nosferatu en the Mecanno Twins de Masters of Ceremony.
Nosferatu mixte de eerste disc van deze dubbellaar vol met vette mainstream tracks, terwijl de Italiaanse Meccano Twins je met de tweede schijf trakteren op de rauwere hardcore platen van dit moment.

Cd1
Op de eerste cd van deze snoeiharde dubbellaar zorgt niemand minder dan Nosferatu voor de platenkeuze. Hij bewijst hiervoor een gouden neus te hebben wanneer ie opent met "Elbow Deep" van SPL en zijn eigen "The flames of your righteous anger". Na deze kennismaking ben je direct klaar voor een uitgebreide verzameling van hoge kwaliteit hardcore tracks die daarop volgen. Wat te denken van het beukende "Partystarter" van Art of Fighters vs Mad Dog, het asrauwe en stomende "Nasty" van Mad Dog en de Tommyknockers trashed remix van "Payback"? Wat zeg je? Kan ie harder? Ok dan, let's go harder met "No Prada" van Day-Mar en "Hij Loopt Rondjes" van Noisekick. Na vijftien nummers basskick ben ik even toe aan een gezond sappie en dan op naar deel twee.

Cd2
Voor deel twee van deze Hardcore4Life compilatie zijn de Meccano Twins verzocht om hun visie op deze lijfspreuk voor eeuwig vast te leggen. De Italianen doen met recht een aanval op je speakers en menig burenruzie ligt in het vooruitzicht.   The Meccano Twins toveren twintig rauwere hardcore platen tevoorschijn en testen hoeveel industriële tracks een getraind mens kan hebben. Met ‘The Rosy-Lipped Batfisch' van Enzyme X, ‘8 Bit Racket' van Broken Rules en hun eigen ‘Tendrils Of Agony', beoordelen ze of Hardcore4Life ook jouw lijfspreuk is. Tussen het harder-dan-hard door krijg je van de Twins ook even rust, mainstreamtracks als ‘Enemy' van Na-Goyah, Tha Playah's remix van Headbanger's ‘In Your Head' en ‘Strangle And Multilate' van Angerfist, zorgen voor een prima afwisselend eindresultaat.

Cd1
01. SPL – Elbow deep
02. Nosferatu – The flames of your righteous anger