Home Redactie Recensies Tiësto "In Search of Sunrise vol. 7"
Tiësto "In Search of Sunrise vol. 7"
Ook in 2008 zet Tiësto zijn keigoeie “In Search Of Sunrise”-reeks voort. Deel 7 zag afgelopen juni het licht en bestaat uit twee delen. Dit keer liet Tiësto zich inspireren door het continent Azië. Ook nu kunnen tranceliefhebbers hun hart weer ophalen. Net zoals de vorige delen ademt deze cd weer een heerlijke zomerse sfeer uit en is de releasetiming weer mooi gekozen.

Cd 1
Qua opbouw past de eerste cd perfect in de “in Search of Sunrise” serie. Deze schijf begint met een superzomers intro die langzaam overgaat in een sfeervolle track voorzien van mooie vocalen en gitaarsamples; ik heb het over “Wasting”, van Andy Duguid feat. Leah. Dit oersterke begin zet zich door in de volgende nummers, waarbij ik “To forever” van Rachel Starr en “Denial” van Airbase even apart wil noemen. Twee ijzersterke tracks waarbij de rillingen over je rug gaan. Op het eerste deel vinden we ook “Power of You” van Allure, waarvan het leuk is te vermelden dat dit een alliaster is van Tiësto. Maar dat kun je ook wel horen. Deze cd heeft weer die magische “In search of Sunrise” touch. Horen en hebben dus!
Cd 2
Het tweede schijfje begint ook weer met een rustige intro. Het totaalplaatje is echter niet zo chill als je zou verwachten van een compilatie uit de “In Search of Sunrise’-reeks. Er komt behoorlijk wat uplifting werk voorbij. Dit is natuurlijk werk van hoge kwaliteit maar als je verwachting anders is, kan het tegenvallen omdat je het specifieke gevoel mist. Toch vind ik “Just A Thought” van Carl B., “Casa Grande” van Estiva vs. Marnix en “The Curtain” van Hensha ware toppers.
In het kort is het zevende deel van “In Search of Sunrise”, een goede zomers trancemix geworden en absoluut de moeite waard. Helaas evenaart het niet de eerste delen van deze serie. Maar of dat nog mogelijk is betwijfel ik ten zeerste.

Disc 1
1. Banyan Tree - Feel The Sun Rise
2. Andy Duguid featuring Leah - Wasted