Home Redactie Recensies Sneakerz cd4 “Festival“ by DJ Madskilzz & Sidney Samson
Sneakerz cd4 “Festival“ by DJ Madskilzz & Sidney Samson
ImageHeb je toevallig genoeg van Sneakerz cd3 “Op het strand”? Haal dan als de bliksem Sneakerz cd4 “Festival” in huis. Het is een lekkere verfrissende mix van van electro, latin beats en funky minimal tech sounds, deze worden ondersteund door de stoere vocals van MC Lady Bee. De zilveren schijf is in elkaar gedraaid door de dj’s Sidney Samson en Madskillz.

Dj Madskillz, in het dagelijks leven Gert-Jan Schonewille, staat bekend om zijn energieke house sets die hij combineert met een latin sausje, percussies en hip-hop invloeden.
In 1990 startte Madskillz met produceren. Hij formeerde de Edge of Motion samen met Dylan 100% Pure Hermelijn. Hun eerste track met de titel "Set up 707" verscheen in 1992. Het is inmiddels een wereldwijde klassieker in de housescene. Vanaf dat punt produceerde DJ Madskilzz diverse stijlen, van trip-hop tot drum&bass en van techno tot latin house, onder verschillende aliasters.
Vanaf 1997 is Gert-Jan bekend om zijn latin georiënteerde housetracks en begon hij zijn sets te draaien onder de naam Madskillz en staat hij op alle grote feesten zoals Innercity, Supernatural Festival, Mysteryland en Latin Village.

Sidney Samson begon in 1995 toen ie 14 jaar oud was al met dj’en. In die tijd was zijn huisstijl voornamelijk R&B en hiphop. In 1999 gooide Sidney het roer totaal om en ging house draaien.
In 2003 werd hij de resident dj van de Exxellent avonden van The Matrixx in Nijmegen en werd hij steeds vaker geboekt door verschillende clubs in het land. Naast een gearriveerde dj is Sidney ook als producer succesvol. Zijn eerste release was Bring That Beat Back in 2002. Deze werd een jaar later opgevolgd door een echte clubklapper “It’s all funked up!”. Hier maakte Erick-E en Jean gretig gebruik van. Verder kennen we Sidney Samson van de hit ‘Nobody Move’.

Sneakerz cd4 “Festival” is een verrassend fris schijfje waarop de echte Sneakerz sound toch gewaarborgd is gebleven. Zo kondigt Lady Bee het eerste nummer “Windrose” op haar geheel eigen wijze aan met op de achtergrond de upcomin’ pumpin beat die zo herkenbaar is voor Sneakerz. Een lekkere sexy intro. “Pump up the Stereo” staat als derde track op de cd. Het nummer van Sidney Samson zorgde op het Sneakerz festival in Best voor een ware aardschok. Geloof me, drieduizend springende clubgangers met een grijns van oor tot oor is een leuk gezicht. Nog zo’n kraker is “Freak” van Haze. Inmiddels helemaal grijs gedraaid door verschillende dj’s op de meest uiteenlopende feesten. Toch is het lekker dit funky nummer terug te horen. Eigenlijk geldt dit ook voor “Medication Time” van The Fix. Een track met een pompende bass en funky melodie. Het zorgt voor een headbanging recensent at the moment of writing. De bijdrage van MC Lady Bee aan dit nummer is top! Als laatste wil ik de track ‘Viruz” van Samson en Madskillz noemen. Een ware topper die terecht op het album is gekomen. Wanneer is er weer een Sneakerz Festival?

1 Funkwerkstatt - Windrose
2 DJ Madskillz & Gregor Salto - Embryo
3 Sidney Samson & MC Stretch - Pump Up The Stereo