Home Redactie Recensies StoneBridge – Music Takes Me
StoneBridge – Music Takes Me
Stonebridge is de artiestennaam van Sten Hallström. Deze Zweedse dj/producer brak drie jaar geleden door met de hits ‘Put ‘em high' en ‘Take me away'. De lekker toegankelijke housesound deed het zowel goed op de dansvloer als op de hitlijsten. Beide tracks kwamen van Stonebridge’s debuutalbum ‘Can't get enough' uit 2004. De muziek van de sympathieke Zweed kennen we allemaal al veel langer. Wie kent ‘Show me love' van Robin S niet?! Een houseclassictrack van de bovenste plank.

‘Music Takes Me’ is het tweede album van Stonebridge en het is een heerlijke cd geworden vol met swingende en soms funky nummers. Voor dit album heeft StoneBridge een paar mooie vocale talenten opgetrommeld. Zo horen we onder andere de Zweedese Yota op ‘Music takes Me’, Nick Cat op  en de Engelse Erire op ‘S.O.S.’. Dit laatste nummer is ook als single uitgebracht.

Het eerste nummer is de titelsong "Music Takes Me". De mooie vocal van de eerdergenoemde Yota past prima bij de sexy groovy sound van dit dromerige nummer. Hierna horen we "Close to Heaven" met zijn lekkere bassline en de mooie vocals van Rita Campbell en de Australische nieuwkomer Jordana. Het is een heerlijk funky dansbare track. Houden zo!
De derde plaat die we tegenkomen is het bekende ‘S.O.S.’,  met de Engelse zangeres Erire. Deze track is inmiddels hot in alle clubs wereldwijd! Na vele versies gemaakt te hebben, paste het oude origineel niet meer in de sound van de rest van de tracks en daarom is Stonebridge  eigen remix’ op het album terecht gekomen.
De tweede single op deze cd heet ‘You Don’t Know’ en deze is samen gemaakt met soul legende uit de 90’er jaren Kenny Thomas. Een krachtig en vol nummer. Dan volgt ‘Just You & I’. Je hoort hierop duidelijk StoneBridge’s voorliefde voor de Engelse Retro Funk muziek. Lekker dansbaar en Wipneus en Pim zouden het zomaar kunnen gebruiken in hun jaren 90 sets. ‘A Love Thing’ is de tweede track van het album waar StoneBridge samenwerkt met Rita Campbell. Dit is een wat vlakke plaat waar ik niet veel bijzonders aan vind.
StoneBridge goes Latin met ‘Nothing Without me’. Samen met Isabel Fructuoso maakte hij er een echte knaller van! Een prima afwisseling op deze tot nog toe lekkere cd. Na dit heerlijke Latijnse uistapje gaan we terug naar de echt Stonebridge sound met ‘Take me I`m Yours’. Hierdoor komt er een energieke, uplifting en groovy sound uit je luidsprekers. Draai de volumeknop eens wat hoger. Yum he! Op ‘Feeling 4 U' horen we de vocal van Claire Rodrigues. Naar verluidt heeft Stondebrdige haar ontdekt op Myspace. De wereld wordt kleiner en kleiner. "I Believe in Love" is een gemiddelde plaat  en warmt je lekker op voor ‘Let me in’. Een rauwe sexy vocal verwelkomt je op dit aparte nummer. Een lekkere down tempo plaat en een echt blingbling nummer. Ik zou de MTV-clip wel eens willen zien. Komen vast bloedmooie chica’s in voor. Tenslotte komen we bij ‘All I can think of is you’. Een heerlijke atmosferisch floaty afsluiter van deze prima cd. Ik hou hem voorlopig nog even in mijn cd speler.

1. Music Takes Me
2.   Close To Heaven
3.   S.O.S.